42 proc. użytkowników smart TV nie podłączyło swojego telewizora do internetu. W efekcie wiele funkcji urządzenia, które zostały zachwalane jako innowacyjne, pozostaje w praktyce niewykorzystanych.
Płaskie telewizory najnowszej generacji są wyposażone w łącze internetowe, mogą uruchamiać aplikacje i uzyskiwać dostęp do wszelkiego rodzaju usług online. Taki smart TV jest w ponad jednej trzeciej niemieckich gospodarstw domowych. Jednak inteligentne telewizory nie są tak połączone w sieć, jak chciałaby tego branża: tylko 58 procent telewizorów z dostępem do Internetu w Niemczech jest faktycznie podłączonych do Internetu, wynika z badania przeprowadzonego przez GFU (Society for Entertainment and Communication Electronics). Oznacza to, że 42 procent telewizorów ma nieaktywne połączenie internetowe i nie jest w ogóle używane.
Płaskie telewizory najnowszej generacji są wyposażone w łącze internetowe, mogą uruchamiać aplikacje i uzyskiwać dostęp do wszelkiego rodzaju usług online. (Źródło: Panasonic) Oznacza to: Urządzenia techniczne w gospodarstwie domowym, które są połączone w sieć i podłączone do Internetu, są coraz częściej spotykane w niemieckich gospodarstwach domowych, ale duża liczba konsumentów nie korzysta z możliwości sieci.
Płaskie telewizory najnowszej generacji są wyposażone w łącze internetowe, mogą uruchamiać aplikacje i uzyskiwać dostęp do wszelkiego rodzaju usług online.
Tylko 22 procent osób, które na pytanie, czy funkcja Smart TV wpłynęła na ich decyzję o zakupie nowego telewizora, odpowiedziało jednoznacznie twierdząco, jest wyjątkowo niska.
Biorąc pod uwagę wyniki ankiety, branża widzi potrzebę informacji: w szczególności osoby starsze nie powinny być jeszcze zaznajomione z nową technologią. Dla przewodniczącego rady nadzorczej GFU Kampa sprawa jest jasna: „Dzięki nowym funkcjom, takim jak funkcja Smart TV, wielu Niemców nie dostrzega jeszcze oferowanej tutaj wartości dodanej”.
Niemcy, którzy już korzystają ze smart TV, skupiają się więc na typowych ofertach telewizyjnych. Przekątna ekranu, wygląd, sprzęt nagłaśniający i opcje połączeń częściej decydują o zakupie produktu niż połączenie sieciowe i usługi online.