Apple prezentuje kilka nowości na konferencji deweloperów WWDC. Należą do nich HomePod, głośnik sieciowy z integracją Siri, który ma konkurować z Echo Amazona.
Apple wchodzi na rynek z głośnikami sieciowymi i chce konkurować z dostawcami sprzętu hi-fi i rywalami internetowymi za pomocą jednego urządzenia. Grupa iPhone ogłosiła w poniedziałek głośnik HomePod, w którym zintegrowane jest również oprogramowanie wspomagające Siri. Urządzenie ma kształt walca. W środku znajduje się głośnik niskotonowy dla basu. Siedem głośników wysokotonowych ułożonych w okrąg ma dawać dźwięk przestrzenny. Siri może być używany do czatowania za pomocą systemu sześciu mikrofonów. Komunikacja z serwerami Apple jest szyfrowana i anonimowa, aby zapewnić lepszą ochronę danych, podkreślił dyrektor ds. marketingu Phil Schiller na konferencji deweloperów WWDC. Głośnik powinien też rozpoznawać swoje położenie w pomieszczeniu i dostosowywać do niego dźwięk.
Galeria zdjęć 5 zdjęć WWDC 2017: Najważniejsze wydarzenia konferencji deweloperów Apple >> Według różnych doniesień medialnych, Apple spodziewało się już takiego urządzenia. Amazon i Google wyprzedziły Apple na tym rynku dzięki podłączonym głośnikom.
Niektórzy konkurenci, tacy jak Sonos, są dobrzy w dostarczaniu muzyki bezprzewodowo do różnych pomieszczeń, ale nie budują inteligentnych głośników, powiedział Schiller. Inni, jak Amazon ze swoim „Echo” i asystentką Alexy, sprzedają inteligentne urządzenia, ale oferują tylko przeciętną jakość dźwięku. Apple chce to połączyć i „zrewolucjonizować” korzystanie z muzyki w domu, tak jak miało to miejsce z przenośnym odtwarzaczem iPod, obiecał Schiller. Przy 349 USD głośnik Apple jest znacznie droższy niż „Echo” Amazona za 179 USD i konkurent Google „Home” za 129 USD. HomePod początkowo trafi na rynki USA, Wielkiej Brytanii i Australii w grudniu. Start w innych krajach planowany jest na przyszły rok.