Deutsche Post chciałaby przetestować autonomiczne pojazdy dostawcze już w przyszłym roku. Niezbędną do tego wiedzę technologiczną dostarcza m.in. firma Nvidia specjalizująca się w GPU, oferując swoje rozwiązania Drive-PX.
Deutsche Post planuje przetestować autonomiczne samochody dostawcze w nadchodzącym roku. Jak ogłoszono na konferencji zorganizowanej przez firmę Nvidia, partnera chipowego, technologia zrobotyzowanych samochodów ma być początkowo instalowana próbnie w elektrycznych samochodach dostawczych „skuterów ulicznych” firmy logistycznej.
Nvidia Drive PX Pegasus: Nowe rozwiązanie powinno zapewnić wystarczającą moc do autonomicznej jazdy. (Źródło: Nvidia) Zgodnie z obecnymi planami technologia nie powinna zastępować kierowcy, a raczej pozwolić mu pracować wydajniej – powiedział odpowiedzialny menedżer Nvidii Danny Shapiro z niemieckiej agencji prasowej. „Będą mogli jeździć autonomicznie, będą mogli podążać za doręczycielem – tak, aby nie musiał wsiadać i wysiadać z każdego wejścia do domu i przejeżdżać kilka metrów”. Z czasem jednak zostaną pomyślane również w pełni autonomiczne pojazdy dostawcze, powiedział Shapiro. Deweloperzy mają na myśli coś w rodzaju mobilnej paczkomatu: odbiorca otrzymuje wiadomość, gdy ciężarówka dostawcza jest pod jego drzwiami i może wynieść paczkę po wpisaniu kodu PIN. „Jest wiele scenariuszy na przyszłość” – podkreślił szef działu rozwoju samochodów robotów w Nvidii. Kolejnym partnerem w projekcie jest dostawca motoryzacyjny ZF. Swiss Post ma obecnie w użyciu 3400 skuterów ulicznych i chce rozszerzyć swoją flotę. Ogólnie rzecz biorąc, plany partnerów są kontynuowane, biorąc pod uwagę zastosowanie technologii zrobotyzowanych samochodów w długodystansowych ciężarówkach, powiedział Shapiro.
W Swiss Post samochody autonomiczne są również postrzegane jako temat przyszłościowy, zwłaszcza że nie ma jeszcze wymogów prawnych. W nadchodzącym roku, poza dostawą i manewrowaniem kontenerów, powinny jednak nastąpić testy pojazdów autonomicznych – powiedział rzecznik firmy.
Na wewnętrznej konferencji GTC w Monachium Nvidia zaprezentowała także kolejną generację swoich inteligentnych komputerów samochodowych, Drive PX, które mają zapewnić moc obliczeniową wymaganą dla pojazdów robotów. Nowy model "Pegasus" ma wydajność 320 bilionów operacji na sekundę - dziesięć razy więcej niż poprzedni system. Powinna też być w stanie kontrolować w pełni autonomiczne pojazdy i zastępować „bagażnik pełen komputerów” – powiedział Shapiro. Do zadań systemów należy przetwarzanie informacji z czujników, kamer i radarów laserowych, za pomocą których samochód rozpoznaje otoczenie. Nvidia chce na przykład stworzyć „Pegasus”, mózg całkowicie sterowanych komputerowo taksówek robotów bez kierownicy i pedałów, nad którymi pracuje kilku dostawców. Specjalista ds. grafiki Nvidia stał się wiodącym dostawcą sprzętu komputerowego dla sztucznej inteligencji i chce wykorzystać to jako podstawę do zdobycia kluczowej pozycji w branży motoryzacyjnej przyszłości. W Niemczech Audi współpracuje m.in. z amerykańską firmą.